CĂRȚI ȘI COMUNITĂȚI

Unii aleargă maratoane. Alții rup console la FIFA. Și mai sunt alții care citesc. Dar cei mai mulți fac câte puțin din fiecare.

Cititul e un stil de viață. Este 2014 și déjà cititul se poartă pe diagonală. Înghițim bucăți mari de informații și digerăm rapid. Chiar și cărțile se scriu altfel, iar PR-ul și marketingul sunt etape firești în viața unei cărți care parcurge un traseu interesant: autor – editură – tipografie – retailer- cititor.

Celebrăm mai jos câteva momente speciale ale industriei cărții din UK:

1.   Books are my bag

Edituri, librării și autori și-au unit forțele pentru a promova librăriile prin evenimente, mass-media, ambasadori de imagine, social media. Inițiatorii vor să revigoreze achiziția de carte prin intermediul librăriilor, spațiul în care cititorii au interacțiune directă cu cărțile.

books are my bag

 Sursa: www.booksaremybag.com

 2.  Dead good

The Random House Group este un exemplu modern de Divide et impera și își ascute strategic simțul comunităților. Cea mai relevantă platformă este Dead good unde sunt bine primiți iubitorii de cărți și filme polițiste. Comunitatea Dead Good benefiază de informații exlusive, interviuri și concursuri.

Dead Good

Sursa: www.deadgoodbooks.co.uk/index.php

3.  S. – Un radio pentru o carte

De departe, cea mai originală inițiativă de promovare a unei cărți a fost făcută de editura Canongate care a lansat un radio dedicat unui scriitor fictiv, personajul principal al romanului S. scris de J.J. Abrams și Doug Dorst. Transmisiunile au conținut muzică și citate din cartea personajului fictiv.

Radio-Straka

Sursa: www.canongate.tv

 

LIGHT BONUS

Cine spune că fotbalul exclude cititul?

Scottish Book Trust a întocmit o listă de cărți corespunzătoare fiecărei țări participante la Campionatul de Fotbal din Brazilia.

Călătorie frumoasă celor care aleg să exploreze culturi prin puterea telecomenzii și a cărților! 🙂

Leave a comment

Hey, so you decided to leave a comment! That's great. Just fill in the required fields and hit submit. Note that your comment will need to be reviewed before its published.