VIITORUL MUZEELOR

Muzeele sunt domenii ale trecutului. Păstoresc obiecte și idei care aparțin trecutului. Dar ce se întâmplă cu viitorul acestui trecut prețios?

Pot muzeele cu toată istoria lor să se adapteze prezentului pentru a supraviețui în viitor?

M-am îndrăgostit de câteva muzee (pe care nu le-am văzut) pentru că au făcut demonstrații de comportament și dialog social real.

 

Iată câteva muzee-staruri care răspândesc lumina PR-ului și a marketingului:

 

1.   Muzeul de Știință din Chicago – O lună la muzeu

În urma unui concurs la care au participat 1500 de aplicanți, o tânără a câștigat competiția a petrecut 30 de zile la Muzeul de Știință din Chicago explorând expoziții, participând la demo-uri, discutând cu vizitatorii. Zilnic și-a comunicat experiența prin blog, tweeter, facebook, tuturor curioșilor care au urmărit-o pe tot parcursul timpului. Pentru eforturile ei a fost răsplătită cu 10,000 de dolari. Aș zice că adevărăta răsplată pentru ea a fost experiența în sine și promovarea ei ca blogger.

Muzeul a înregistrat o expunere media locală și națională record. Concursul a devenit o tradiție.

math-msi

 

 

 

 

 

 

 

 2.   Muzeul Getty – Începutul scrisorii Femeii în albastru

Când a expus Femeie în albastru de Johannes Vermeer, muzeul Getty a dorit să transforme momentul într-o experiență semnificativă colectivă. Creativ de simplu, a invitat publicul să facă un efort în a-și imagina începutul scrisorii care captează toată atenția femeii din tablou. Sute de iubitori de artă au transmis rânduri imaginate mai în glumă, mai în serios, mai romantic, mai elocvent.

getty museum vermeer

 

3.  Muzeul Sukiennice – Call me…Text me…

Muzeul din Cracovia și-a promovat colecțiile de tablouri din secolul XIX selectând câteva picturi în jurul cărora a croit povești. În oraș au apărut outdoor-uri mari, afișe, diverse alte forme de advertising în care figurau picturile selectate însoțite misterios de mesaje prin care încurajau oamenii să le scrie mesaje sau să le sune. Cei care scriau sms-uri sau sunau primeau răspunsuri de teasing automate, înregistrate cu voci de actori. Campania a fost una foarte complexă și a atras în jur de 94 de mii de vizitatori pe parcursul celor 4 luni de expoziție.

Sukiennice Museum

 

LIGHT COMMENT

Dăm share, postăm religios pe Facebook, scriem didact sau spontan pe blog, comentăm neglijent pe zidul altora, am inventat hashtag-ul, aruncăm un cod QR sperând ca un biet suflet rătăcit să-l scaneze.

Credem că expunem comportament social, când în realitate folosim instrumente seci fără a avea naturalețe socială, fără a aprofunda mesajul.

Inițiativele muzeelor de mai sus sunt remarcabile. Nu doar pentru alte muzee, ci și pentru profesioniștii de PR. Comportamentul social invită la participare, crează comunități, generează conținut și subliniază relația pe care utilizatorul o are cu brandul printr-o experiență care  recompensează toate părțile implicate.

Social implică interacțiune, conversație, relaționare.

Share!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on StumbleUponShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Leave a comment

Hey, so you decided to leave a comment! That's great. Just fill in the required fields and hit submit. Note that your comment will need to be reviewed before its published.